با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ شمال آذربایجان غربی مامن کلیساها و مقبره تاریخی
زیارت عاشورا

اروميه-شمال آذربايجان غربی مامن طبیعتی بکر و آثار بی بدیل تاریخی از جمله کلیساها و مقبره های تاریخی است که با سفر به این خطه زیبا با تاریخ و تمدنی چند هزار ساله می توان آشنا شد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ آذربایجان غربی مهد و خاستگاه ادیان و اقوام مختلف ایرانی است خاستگاهی که شمال آن یکی از مسیر های بکر گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است، مسیری که با عبور از آن می توان ضمن بازدید از طبیعت بکر و زیبا در دشتهای کوه آرارات، آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و جهانی را دید.

شمال آذربایجان غربی یكی از مسیرهای اصلی گردشگران نوروزی محسوب می شود،‌ مسیری كه با عبور از آن می توان مجموعه جهانی قره كلیسا در چالدران،‌ محوطه جنگ چالدران،‌ مناره شمس تبریزی،‌ نقش برجسته خان تختی،‌ قلعه باغچه جوق‌،‌ دژ باستانی بسطام و بسیاری از میراث تاریخی و طبیعت بكر را مورد بازدید قرار داد.

چالدران یکی از شهرستانهای شمال آذربایجان غربی خود به تنهایی سرایی زیبا برای گردشگران است . دشت زیبای چالدران در دامنه های کوه آرارات در مرز ایران و ترکیه، مجموعه جهانی قره کلیسا و مقبره سید صدر الدین و صدها بنای تاریخی بخشی کوچک از بهشت ایران زمین محسوب می شود.

شهرستان خوی که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد نیز یکی از مکانهای ارزشمند برای سفرهای نوروزی است، مرز رازی، دروازه سنگی خوی، مسجد مطلب خان بزرگترین مسجد روباز تاریخی کشور، بازار قدیمی خوی، کلیساهای سورپ سرکیس و ... نیز بخش کوچکی از جاذبه های دیدنی این شهرستان هستند.

چایپاره در شمال آذربایجان غربی نیز به شهر ارزانسراها مشهور است و قلعه باستانی بسطام متعلق به دوران اورارتویی را در خود جای داده که علاقه مندان به خرید از بازارچه های مرزی این شهرستان نیز می توانند در کنار بازدید از آثار تاریخی و باستانی این منطقه خرید هم انجام دهند.

ماکو نگین شهرهای شمال آذربایجان غربی نیز یکی از جاذبه هایی که کمتر کسی به راحتی از کنار آن می گذرد، کاخ موز، باغچه جوق، عمارت شهربانی، مسجد تاریخی ابوالفضل، عمارت کلاه فرنگی، قلعه سیاه ماکو در کنار مناطق بکر و زیبای طبیعی گوشه ای از زیبایی های این مرز و بوم هستند.

سد ارس و گمرک خانتختی و بازارچه های مرزی هم بخشی از جاذبه های بی بدیل شهرستان پلدشت در شمال آذربایجان غربی است که همه ساله مسافران نوروزی را به خود فرا می خواند. همچین کتیبه خان تختی و بازارچه های مرزی سلماس جاذبه هایی است که با سفر به شمال آذربایجان غربی می توان از آنها بهره برد.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب:, | 9:32 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |